Betingelser for brug

Tilbud 

  1. Tilbuddet omfatter en beskrivelse af det tilbudte produkt. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at give kunden mulighed for en god bedømmelse af tilbuddet. Hvis Humlebæk Bådeværft anvender billeder, er disse en korrekt gengivelse af de tilbudte produkter.

  2. Hvert tilbud indeholder oplysninger, der gør det klart for kunden, hvilke pligter der er forbundet med en accept af tilbuddet. – herunder acontobeløbets størrelse og betalingsfrister.

  3. Åbenlyse forglemmelser eller fejl i et tilbud er ikke bindende for Humlebæk Bådeværft.


Aftalen mellem Humlebæk Bådeværft og kunden

  1. Når kunden har accepteret tilbuddet ved hjælp af elektroniske midler, bekræfter Humlebæk Bådeværft straks, at accept af tilbuddet er modtaget. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af Humlebæk Bådeværft, kan kunden stadig opsige aftalen.

  2. Humlebæk Bådeværft kan, inden for lovens rammer, gøre sig bekendt med, om kunden kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt forhold og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af salgsaftalen. Hvis Humlebæk Bådeværft efter denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er Humlebæk Bådeværft berettiget til at afvise bestillingen eller at stille særlige betingelser til opfyldelsen af aftalen


Prisen 

  1. I den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, forhøjes priserne ikke på det tilbudte produkt.

  2. Inden påbegyndelse af aftalt arbejde betaler kunden et, fastsat ved tilbuddets afgivelse, acontobeløb. Under fremstillingsprocessen vil ordrens resterende beløb blive opkrævet løbende.

  3. Betalingsfristen for acontobeløb er 8 dage fra godkendelse af tilbud.

  4. Kunden er forpligtet til straks at underrette Humlebæk Bådeværft om fejl i de meddelte betalingsoplysninger.

  5. Kunden er forpligtet til at have tilstrækkeligt midler til betaling af varen/produktet, så løbende opkrævning kan foretages.

  6. Hvis kunden ikke opfylder sin(e) betalingsforpligtelse(r) til tiden efter at Humlebæk Bådeværft har gjort kunden opmærksom på betalingsforsinkelsen og Humlebæk Bådeværft har givet kunden en 10-dages frist til at opfylde sine betalingsforpligtelser, og betalingen ikke er sket inden for denne 10-dages frist, skylder kunden den lovmæssige rente for det skyldige beløb, og Humlebæk Bådeværft har ret til at beregne omkostningerne i forbindelse med inkasso.


Fortrydelse

  1. Når kunden har godkendt tilbud og betalt aftalte aconto beløb bortfalder fortrydelsesretten, idet produktet produceres/bestilles hjem efter kundens ønsker.

  2. Ændring/ fortrydelse i produktet kan, så frem det er muligt i produktionsprocessen, aftales individuelt med Humlebæk Bådeværft. Humlebæk Bådeværft har dog ret til at afvise forespørgslen eller pålægge kunden yderligere udgifter, hvis dette kræves for at fortryde/ ændre i produktet.


Force majeure 

  1. Ved force majeure forstås enhver forsømmelse, som ikke kan tilregnes Humlebæk Bådeværft, fordi den hverken skyldes Humlebæk Bådeværft eller kan tilregnes Humlebæk Bådeværft i kraft af loven, retshandlinger eller efter erhvervslivets opfattelser.

  2. I tilfælde af force majeure har Humlebæk Bådeværft ret til at udsætte opfyldelsen af aftalen så længe force majeure varer.

  3. Hvis force majeure-situationen varer længere end en periode på 90 (halvfems) dage, har begge parter ret til at ophæve aftalen, uden at parterne er erstatningspligtige over for hinanden. I dette tilfælde afregnes alle ydelser, som allerede er produceret/leveret.